תיעוד מסכם: כך נראתה החלוקה הגדולה בעולם

בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד מסכם: כך נראתה החלוקה הגדולה בעולם

בארגון שבת ויו"ט ומשפחת רכניץ ,מסכמים בהצלחה רבה את חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם. "המתווה החדש שעשינו השנה בצורת החלוקה הביאה לכך שהציבור תוך 5 דק' היו בחוץ עם המצרכים ללא המתנה מרובה" אומר ר' יענקי שטרן ל'קול חי'

default
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יומיים לפני חג הפסח ובארגוני החסד השונים מסכמים בהצלחה את חלוקת 'הקמחא דפסחא'. בארגון 'עונג שבת ויו"ט' בראשות איש החסד הר"ר אפרים שטרן ערכו השנה 4 ימי חלוקה בחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם בשיתוף משפחת רכניץ.

ר' יענקי שטרן בנו של הרב שטרן ויד ימינו ומי שמתפעל ביד רמה את המערך האדיר הזה ,אומר לי אתמול,: " המתווה החדש של החלוקה שעשינו השנה הביא להצלחה גדולה". והוא מסביר, השנה חילקנו למעלה מ 22,000 סלי מזון , בי-ם, ב"ב, ביתר, טבריה, צפת ולראשונה גם במודיעין עלית. כל שנה בי-ם יש יום חלוקה אחד שזה מרבית המשפחות. שנה שעברה החלוקה היתה בהר חוצבים וכדי להימנע מעומסי תנועה ופקקים בכביש הזה, החלוקה היתה במשך כל הלילה שתנועת המכוניות דלילה. אולם, המערך הלוגיסטי והשינוע של כל זה , הוא עצום .בשל הביקוש העצום לסלי מזון ישבנו וחשבנו השנה איך ניתן לצמצם את השהות וההמתנה של הבאים, ובעיקר איך נותנים יותר תשומת לב.

צילום: אלי סגל

הרב שטרן החליט כי השנה החלוקה תתפרס על פני 4 ימים ובשכונות בלבד. כלומר, בלמעלה מ 85 נקודות חלוקה בשכונות העיר, שם היו נציגים שלנו עם המצרכים שהגיעו באותו יום של החלוקה. כל משפחה בשכונה שלה ידעה באיזה יום ובאיזה שעות החלוקה שלהם. אנשים באו ותוך 3 דק היו בדרך הבית עם הסל המכובד מאד. יענקי שטרן מוסיף: העלות הלוגיסטית לחלוקה במתווה החדש השנה היא גבוהה מאד, משום שצריך יותר כוח אדם בשכונות, סידור החלוקה ועוד, לקחנו גם את זה בחשבון אבל הנושא הכספי לא הטריד אותנו , העיקר שכולם יקבלו במהירות ויחזרו לביתם. אגב, השנה בעקבות זה גם הבקשות ובעיות שהיו בעבר ,פשוט לא היו.

אני נמצא אתמול (יום ראשון) יום האחרון לחלוקה בהר חוצבים. זהו החלוקה האחרונה לאלו שנפלטו מהרשימות או כאלו שלא קיבלו את הכרטיסים מראש ,מסביר לי דובר החלוקה ואיש היח"צ מנדי צימעט. "עברו כאן 1800 רכבים בשיטת סרט נע. עשרות סדרנים שכל אחד יודע מראש מה תפקידו  . הרכב נכנס למסלול הנסיעה כשאיש לא יוצא מרכבו כלל. כל הסחורה נכנסת לבאג'ז הרכב ע"י הסדרנים, ותוך 3 דק' הרכב מחוץ למתחם החלוקה".

אני משוחח עם יענקי שטרן ומנדי צימעט אנשים שימים רבים לא ראו שינה לעיניהם כמו שצריך, בגלל- לפני החלוקה- הדאגה שכל הסחורה תגיע ליעדה ולא פחות חשוב – בזמן. לראות שבכל מוקד חלוקה אנשי הצוות הגיעו. תמיד יהיו בעיות גם תוך כדי החלוקה שצריכים המנהלים לתת פתרונות בשטח. אבל אנשים כמו ר' אפרים שטרן ,יענקי שטרן ושאר המשפחה – כבר מורגלים בחלוקה הזו הגדולה בעולם 46 שנים , אולם בכל שנה ושנה – אינה שונה שנה זו לשנה הקודמת ,אומר מנדי צימעט.

video
play-sharp-fill

אני מנסה לשוחח עם ר' אפרים שטרן וגם עם יענקי בנו, אולם כמות הטלפונים שהם מקבלים כל רגע פשוט מדהים. עוד בקשה שהגיע הרגע לקבל סל מזון למשפחה נזקקת, פתאום מגיע אברך ושואל : מי זה הרב שטרן, ואז אני שומע שהוא אומר, שאמא שלו אלמנה וכל שנה קיבלה סל מצרכים ומשום מה הכרטיס לא הגיע השנה. הרב שטרן עוזב הכל ומסייע לאותה אלמנה. אצל הרב שטרן נושא האלמנות והיתומים הם בראש מעייניו. לאט לאט עוד מעט תסתיים חלוקת הקמחא דפסחא של עונג שבת ויו"ט בשתוף משפחת רכניץ, ועל פניהם של משפחת שטרן רואים את החיוך , האור והשמחה שגם השנה על אף יוקר המחיה והמצרכים זכו להכניס שמחה בעשרות אלפי משפחות. כששואלים אותם מאיפה משלמים כעת סכום של 6 מליון דולר לכל הספקים וכו', זה הדבר האחרון שמדאיג את ר' אפרים שטרן.

כמו בכל שנה ושנה הקב"ה שולח את שליחיו הנאמנים , גם השנה זה יקרה. העיקר שכל משפחה תשב בחג הפסח עם כמויות של בשר בקר, ביצים, מיץ ענבים, מצות ופירות וירקות זה הכי חשוב. מסיים יענקי שטרן , ומביע סיפוק רב מההצלחה השנה בעיקר מהמתווה החדש שכשנכנסנו לזה לא ידענו איך זה יעבוד וב"ה היה סייעתא דשמיא גדולה. ולפני שאני עוזב את המתחם של הר חוצבים, עוד רכב נעצר לי הרב שטרן ואומר לו : תודה רבה הרב שטרן ואפריילעך אין יו"ט, ואז הרב שטרן עונה לו: תודה שהסכמת לקבל .אשריהם ישראל



0 תגובות